Zo’n klant die maar niet betaald – wat moet je daar nou mee? 🤑

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Ze zitten er altijd tussen. Klanten die EINDELOOS doen over het betalen van je facturen – en je betalingstermijn volledig negeren – of klanten die het gewoon helemaal niet meer doen. Hoe pak je dat aan?

Allereerst is het altijd goed om van te voren hele duidelijke afspraken te maken waarin je aangeeft wanneer welke betaling gedaan moet worden, en aan welke voorwaarden er dan voldaan moet zijn.

Zo reken ik altijd een aanbetaling van 25% en factureer ik de overige 75% oph het moment dat de website af is, maar nog voor de lancering.

Stel ook automatische betalingsherinneringen in en plan emails voor als er niet op tijd betaald is.

Wist je dat je ook met add-ons (bijv streak voor gmail) kan zien of je klanten je mails geopend hebben? Zo weet je zeker of ze je mails wel of niet gelezen hebben.

Lukt het niet via de automatische betalingsherinneringen en mails om het op te lossen: PAK DE TELEFOON en zoek een oplossing. Ik weet het, we bellen niet meer zo graag. Maar voor zulk sorrt issues is het toch wel erg handig/snel/praktisch om gewoon even te bellen.

En als ze dan echt niet gaan betalen, dan reken je een extra fee voor betalingen die gemist worden – vermeld deze ook altijd in de afspraken die je van te voren maakt met je klanten. Beter een keer te veel gecommuniceerd dan dat er onduidelijkheden zijn. En vergeet niet, je kan ook gewoon altijd hulp van buitenaf inschakelen.

Heb jij het wel eens meegemaakt? Dat er niet een beetje laat maar gewoon niet of veeeeel te laat betaald werd?

Hoe heb je dat toen aangepakt?

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

4 tips om uit een biz-dip te komen

4 tips om uit een biz-dip te komen

Je kan niet meer denken, krijgt niks gedaan en zit een beetje verdoofd voor je uit te staren. Je zit in een biz dip. We kennen het allemaal wel. Van die dagen dat er niks uit je vingers komt. Want het leven van een ondernemer kan best vermoeiend zijn toch? Hier zijn 4...

Work/Life Balans

Work/Life Balans

⚡ WAARSCHUWING: Beladen vraag op komst ⚡ Hoe ga jij met dat hele work/life balans gedoe?Ik zou mezelf nu ongeveer een 7 geven, dus zeker nog ruimte voor verbetering! En als ik naar sommige maanden kijk, dan zakt dat wel terug naar een 5... 🙃 Anywayyyy, ik denk dat er...

Mijn stap voor stap design proces

Mijn stap voor stap design proces

Sommige mensen zullen denken dat design een snel en makkelijk proces is, maar de kenners onder ons weten dat dat zeker niet zo is 😛. Goed design vereist denkwerk, research, verschillende versies en is gewoon hard werken. Vandaar dat ik dacht; misschien is het wel eens...