Zo’n klant die maar niet betaald – wat moet je daar nou mee? 🤑

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Ze zitten er altijd tussen. Klanten die EINDELOOS doen over het betalen van je facturen – en je betalingstermijn volledig negeren – of klanten die het gewoon helemaal niet meer doen. Hoe pak je dat aan?

Allereerst is het altijd goed om van te voren hele duidelijke afspraken te maken waarin je aangeeft wanneer welke betaling gedaan moet worden, en aan welke voorwaarden er dan voldaan moet zijn.

Zo reken ik altijd een aanbetaling van 25% en factureer ik de overige 75% oph het moment dat de website af is, maar nog voor de lancering.

Stel ook automatische betalingsherinneringen in en plan emails voor als er niet op tijd betaald is.

Wist je dat je ook met add-ons (bijv streak voor gmail) kan zien of je klanten je mails geopend hebben? Zo weet je zeker of ze je mails wel of niet gelezen hebben.

Lukt het niet via de automatische betalingsherinneringen en mails om het op te lossen: PAK DE TELEFOON en zoek een oplossing. Ik weet het, we bellen niet meer zo graag. Maar voor zulk sorrt issues is het toch wel erg handig/snel/praktisch om gewoon even te bellen.

En als ze dan echt niet gaan betalen, dan reken je een extra fee voor betalingen die gemist worden – vermeld deze ook altijd in de afspraken die je van te voren maakt met je klanten. Beter een keer te veel gecommuniceerd dan dat er onduidelijkheden zijn. En vergeet niet, je kan ook gewoon altijd hulp van buitenaf inschakelen.

Heb jij het wel eens meegemaakt? Dat er niet een beetje laat maar gewoon niet of veeeeel te laat betaald werd?

Hoe heb je dat toen aangepakt?

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

Als ik in een tijdsmachine kon springen en mezelf wat zakelijk advies zou kunnen geven, dan zou ik met deze drie dingen beginnen. Ken je waarde en vraag een prijs die daarbij past: Net als iedere beginnende designer heb ik lange tijd mijn skills ondergewaardeerd....

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

Welkom in mijn gezellige en kleurrijke kantoortje 🌈. Dit zijn 5 dingen die je altijd op mijn bureau ziet staan ⚡ Grote theepot + mok: Thee is mijn benzine en het eerste wat ik maak als ik op de studio aankom. En er gaat dan minstens 1 grote pot doorheen. En dan ben ik...

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Heb jij een lead magnet (freebie) op je website die niet heel vaak gedownload wordt? Misschien komt dat wel doordat je niet aan je publiek hebt laten zien hoe waardevol het is wat je aanbiedt! Het is reuze belangrijk om - naast een goeie freebie - ook een kick-ass...