🚀 MENTORSHIP & MASTERMIND VOOR WEBDESINGERS START WEER IN SEPT. 2022! KLIK HIER VOOR MEER INFO! 🚀

  • Mijn account
    • Dashboard
    • My Orders
    • Account Details

  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG
  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG


Shop



Controleer



Checkout



Jouw gegevens zijn veilig



Beveiligd afrekenen



Klantenservice

Misschien had je het al gehoord - of heb ik gewoon Misschien had je het al gehoord - of heb ik gewoon de oren van je kop gekletst in mijn DM erover, maar ik ben met iets heel erg leuks bezig! Iets GROOTS!⁠
⁠
Ik ga een gratis online summit organiseren - speciaal voor webdesigners. En deze wordt anders dan de andere summits die je misschien wel eens gevolgd hebt. ⁠
⁠
Geen videos van 10 min met een leuke tip en dan 20 min sales. Deze online summit gaat over alle aspecten die wij tegenkomen in ons werk als webdesigners. De leuke en minder leuke kanten en hoe je daar mee om kan gaan. ⁠
⁠
Het gaat over het delen van verhalen en open praten over hoe het is om je eigen webdesign business te runnen. Maar ook tjokvol praktische tips om meteen toe te kunnen passen. ⁠
⁠
En daarom post ik dit vandaag ook - ik heb namelijk je hulp nodig. ⁠
⁠
Ik heb een ULTRAKORTE vragenlijst samengesteld om beter te ontdekken op welke manier een online summit het meest waardevol voor jou kan zijn. Mag ik een paar minuten van je dag pikken om deze in te vullen? Daar ben ik onwijs mee geholpen!⁠
⁠
Je vindt de vragenlijst in mijn #linkinbio.⁠
⁠
#womensupportwomen #theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #creativebiz #createdtocreate #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #designbusiness #businessofdesign #referralworthyprocess #referralworthy #clientexperience #designbiz #designbiztips #mycreativebusiness #creativelifehappy #handsandhustle #mycreativecommunity #creativehappylife #wearethecreativeeconomy #savvybusinessowners #thisgirlmeansbusiness #creativeatheart #createyourlife #creativeempire #onlinesummit
Ik noem mezelf al jaren vol trots een webnerd 🤓 Ik noem mezelf al jaren vol trots een webnerd 🤓. Gewoon omdat ik nogal van technische shit hou. Net als jij waarschijnlijk. Wij zijn tenslotte niet voor niks webdesigners. ⁠
⁠
En als ik dan een nieuw of handig tooltje ontdek dat mijn werkdag net wat productiever of makkelijk kan maken, dan wordt ik helemaal blij. ⁠
⁠
Vandaag dus een lijstje met favo tools. ⁠
⁠
En dat begint met de chrome browser. Want een van de redenen dat ik daar zo gek op ben is dat er duizenden geweldige (en vaak ook nog gratis) chrome extensies beschikbaar zijn die vrijwel alles kunnen wat ik wil. ⁠
⁠
Vandaag deel ik mijn 5 favorieten graag met jou. ⁠
⁠
De 5 extensies die iedere webdesigner zou moeten hebben. Geloof me, het zijn allemaal gamechangers (of bangers zoals mijn puberdochter @sproetella zou zeggen, maar ik vind mezelf te oud om te doen alsof ik die slang ook kan gebruiken 😜).⁠
⁠
Check de blog post via mijn #linkinbio voor de directe linkjes naar de extensies!⁠
⁠
#womensupportwomen #theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #creativebiz #createdtocreate #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #designbusiness #businessofdesign #referralworthyprocess #referralworthy #clientexperience #designbiz #designbiztips #mycreativebusiness #creativelifehappy #handsandhustle #mycreativecommunity #creativehappylife #wearethecreativeeconomy #savvybusinessowners #thisgirlmeansbusiness #creativeatheart #createyourlife #creativeempire #designinreallife
Niet perfect is ook goed genoeg Je hebt het waars Niet perfect is ook goed genoeg

Je hebt het waarschijnlijk wel eens meer gehoord: niet perfect is ook goed genoeg. Dat geldt ook voor je designs. 

Misschien ben je nog niet zover om aan iedereen die het wil horen te vertellen dat je webdesigner bent. Of misschien wil je die post die je hebt geschreven eerst nog even doorlezen voordat je ‘m publiceert. Of blijf je sleutelen aan je website en die ene afbeelding nog net even vervangen voordat je je pagina live zet. 

Geloof me: been there, done that. En soms betrap ik mezelf erop dat ik er nog in blijf hangen. 

Want zeker bij het starten van je webdesign business is het beter om gewoon maar te “doen” in plaats van te wachten of blijven sleutelen tot het perfect is. 

Want als je blijft sleutelen, blijf je ook twijfelen. 

En vaak gaat dat over dingen die er totaal niet te doen. Het lettertype voor op je website. Welke afbeelding van jezelf je zal kiezen. Dat zijn allemaal geen dingen waaraan je CONCREET kan afmeten of het voor of tegen de groei van je bedrijf gaat werken. 

Het is vooral zonde van je tijd. 

Als je niet weet of je wijziging effect heeft, kan je ook niet weten of het zin heeft om die door te voeren. 

En dan krijg je dus een beetje een 🐔🥚kip-ei situatie, want als je nooit op publiceren klikt, heb je nooit iets om te vergelijken. Snap je wat ik bedoel? 

Je weet zelf eigenlijk ook wel dat je pas na een paar weken testen goed kunt meten of de kleur van de knoppen op je website inderdaad uitmaakt bij het aantal aanvragen dat je binnenkrijgt (pro tip: meer leren over A/B testen? Schrijf je dan zeker even in voor de nieuwsbrief van Jakub Linowski). Dan weet je pas of het toevoegen van een banner bovenaan je website verschil maakte. Dus: gewoon doen. Publiceren die hap. Op socials posten. En rap een beetje 💨

Dat geldt eigenlijk voor al het andere dat je ook doet in je bedrijf. Of het nou marketing is of onboarding van je klanten. Het begint altijd met het publiceren om er vervolgens naar te kijken en te bepalen wat wel/niet werkt. 

Je kunt beter een hele hoop info hebben om te bepalen wat wel en niet werkt, dan een hele hoop perfectionisme waardoor er eigenlijk niks gebeurd.
Ik durf te wedden dat jij dat ook wel eens doet. J Ik durf te wedden dat jij dat ook wel eens doet. Je hebt gelezen/gehoord/gezien dat je een omzetdoel moet hebben. Eentje die net wat meer is dan je eigenlijk zou willen of durven. En dus ga je aan het rekenen. ⁠
⁠
Bekijken hoeveel websites je dan moet maken. En hoeveel zijn het er als je ook het branding traject erbij doet? En misschien ook de copy? Toch nog even de prijs per website aanpassen zodat je er geen 35 maar 30 per jaar hoeft te doen. ⁠
⁠
"Als ik nou 20 websites per jaar verkoop en dan nog 10 met ook een branding traject erbij, en dan lanceer ik na de zomer mijn digitale product - dan ga ik die ton omzet gewoon halen"⁠
⁠
"Als ik nou 50% van mijn oude klanten een onderhoudscontract kan verkopen,  en alle nieuwe klanten dit jaar ook, dan hoef ik nog maar X aantal websites te maken om mijn omzetdoel te halen"⁠
⁠
Dat doen we natuurlijk allemaal op deze manier. ⁠
⁠
Sommige van ons zullen er zelfs een strakke sheet voor hebben gemaakt (of gekocht) waarop ze telkens andere aantallen invoeren. Lekker fantaseren over hoe je die omzet kan halen op een manier die ook nog wel do-able lijkt. ⁠
⁠
En ik twijfel er ook niet aan dat het je gaat lukken. ⁠
⁠
Maar niet op de manier hoe je nu je webdesign business aan het runnen bent. Want met een beetje rekenen en schuiven kan je nog wel op het juiste aantal uitkomen, maar staat die 100k uiteindelijk echt niet op je rekening. ⁠
⁠
Hoe dan wel? Stuur me even een DM. ⁠
⁠
#designbusiness #designerlife #bizofdesign #ladieswhodesign #branddesigner #webdesigner #squarespacedesigner #femaledesigner #showitdesigner #wordpressdesigner #growyourbiz #hustlewithease #shemeansbusiness #bossladystatus #elevatecultivate #creativeladydirectory #communityovercompetition #getbacktodesign #brandingforcreatives #freelancingfemales #freelancewisdom #freelancelife #freelancedesigner #designerbosslady #onlinebusinessowner #servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow #smallandmightybusiness
Het stikt ervan. Mensen die “eindelijk verhuisd Het stikt ervan. Mensen die “eindelijk verhuisd zijn naar Bali” om daar hun “meest fantastische leven” te leiden omdat ze een “digital nomad” zijn. ⁠
⁠
Maar ik denk dan ook: das toch kut want de hele tijd die ☀️ zon op je scherm dan kan je niks zien… 😎 nog even los van het tijdsverschil waar je mee moet dealen. ⁠
⁠
En tuurlijk droom ik er ook wel eens van: lekker de hele wereld over reizen en vanuit elke plek werken. Met je voetjes in het zand en cocktail in je hand 🍹. Klanten die je als vanzelf weten te vinden en elke dag zwemmen in zee. ⁠
⁠
En ik geloof ook zeker dat het kan. Ik zie het @studiommooy dagelijks doen en die levert de meest prachtige websites op.⁠
⁠
Maar die laat ook zien dat het niet altijd je “meest fantastische leven” is. Het is ook vaak gewoon veel gedoe met KUTWIFI en zon op je laptop scherm. Of muggen die je komen lastigvallen 🦟 🦟 🦟 🦟…⁠
⁠
En daarbij: ook als digital nomad heb je een plan nodig. ⁠
⁠
Want het kan niet het bedrijf van je dromen opbouwen door doelloos te werken. Je hebt een strategie en een richting nodig. Een mentorship waarin je kan sparren over die strategie (👋Hallo Web Club) ⁠
⁠
Want een goeie strategie verzin je niet on-the-go. Daarvoor moet je echt even stilstaan. Dat kan natuurlijk ook met je voeten in het zand, maar toch - je begrijpt wat ik bedoel. ⁠
⁠
Hoe denk jij hierover? Is het echt mogelijk om een winstgevende succesvolle business op te starten als digital nomad? Wat zijn de lastige kanten ervan? ⁠
⁠
Het lijkt wel alsof we alleen maar de succesverhalen zien en ik zou nou ook wel eens willen weten waar de digital nomads onder ons nou echt mee struggelen. Meer het eerlijke verhaal zeg maar. Met cocktail in je hand, maar dus ook met zonlicht op je laptopscherm. Dat werk. ⁠
⁠
#calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #creativepreneurs #creativityeveryday #boldbraveyou #createcultivate #dreamersanddoers #herestothecreatives #branding #creativewomen #designerbosslady #onlinebusinessowner #servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow #smallandmightybusiness #thisgirlmeansbusiness #ceomindset #hersuccess #womenwithaplan #brandmarketflourish
Ik weet het: je denkt nu: oh maar dat doe ik helem Ik weet het: je denkt nu: oh maar dat doe ik helemaal niet want ik spreek altijd een projectprijs af. ⁠
⁠
Maar hoe bereken je die projectprijs eigenlijk? ⁠
⁠
Juist: op basis van de tijd die het je kost. ⁠
⁠
En als je ervoor blijft kiezen om je prijzen alleen te bepalen op basis van tijd, dan beperk je je eigen groei. ⁠
⁠
Wat ik daarmee bedoel?⁠
⁠
Nou, als je je diensten prijst op basis van de tijd die je nodig hebt om een klus te klaren, laat je onbedoeld een hele hoop geld liggen. ⁠
⁠
In Web Club, het mentorship voor webdesigners, besteden we hier ook niet voor niks heel veel aandacht aan. Want het gaat om het berekenen van je prijzen op basis van het resultaat wat je werk oplevert, en niet zozeer de tijd die het kost.⁠
⁠
Belangrijk is het dus om vooraf over soortgelijke vragen na te denken: ⁠
⁠
Wat gaat het je klant opleveren als alle afspraken voortaan gemaakt (en verzet!) kunnen worden via hun website? ⁠
⁠
Wat gaat het die aannemer opleveren als hij voortaan in 1x keer alle informatie binnen krijgt om een offerte maken, in plaats van dat daar 3 mails en 2 belletjes overheen gaan?⁠
⁠
Dat zijn de zaken die je je vooraf moet afvragen en op basis waarvan je je prijzen moet bepalen. En vooruit, ook een beetje de tijd die het kost. ⁠
⁠
Laten we met z’n allen als webdesigners stoppen onszelf tekort te doen. Laten we onze prijzen berekenen op basis van de impact die ons werk heeft en niet op hoeveel tijd je eraan kwijt bent. Einde rant. ⁠
⁠
Meer weten over HOE dat in de praktijk werkt? Dan is Webclub iets voor jou! Klik op #linkinbio⁠
⁠
#designbusiness #designerlife #bizofdesign #ladieswhodesign #branddesigner #webdesigner #squarespacedesigner #femaledesigner #showitdesigner #wordpressdesigner #growyourbiz #hustlewithease #shemeansbusiness #bossladystatus #elevatecultivate #creativeladydirectory #communityovercompetition #getbacktodesign #brandingforcreatives #freelancingfemales #freelancewisdom #freelancelife #freelancedesigner #designerbosslady #onlinebusinessowner #servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow #smallandmightybusiness

werk met ons

over ons

diensten

portfolio

contact

voor designers

webclub

gratis intake vragenlijst

blog

  • Follow
  • Follow
  • Follow

freebies

tips voor je website

tips voor webdesigners

CONTACT

webdesign aanvraag

podcast interview aanvraag

student login
  • Follow
  • Follow
  • Follow

 © 2022 Smit Club  |  Design door Smit Club  |  KVK 64410471 | BTW NL001636412B69 | Algemene voorwaarden | Privacy Verklaring | Cookie beleid | sitemap

Beheer cookie voorkeuren
Deze website gebruikt cookies zonder chocola. Minder lekker, maar wel nodig. Wanneer je cookies accepteert gebruiken we ze om onze website leuk te houden.
Functionele cookies Always active
Zorgen ervoor dat de website goed werkt
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. We verzamelen de statistieken van deze website anoniem
Marketing
Deze staat erbij zodat ik mijn instagram feed ook op de website kan laten zien.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}