Website pop-up do’s & dont’s

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Een website pop-up kan een te gekke marketing tool zijn, maar net zo makkelijk irritant AF zijn voor de UX op een website. Maar….. hoe navigeer je dan op de dunne lijn tussen nuttig & irritant? 🤷‍♀️ Bewaar deze post!

Do’s:

  • Gebruik pop-ups om speciale aanbiedingen, kortingen en tijdsgebonden deals te promoten.
  • Gebruik exit-intent pop-ups om de aandacht te trekken van bezoekers die op het punt staan een website te verlaten.
  • Gebruik gerichte pop-ups om verschillende boodschappen aan verschillende segmenten van je publiek te laten zien.
  • Zorg ervoor dat je pop-ups visueel aantrekkelijk zijn en gemakkelijk te sluiten.

Don’ts:

  • Laat de pop-up niet direct zien als iemand op je site aankomt. Geef ze eerst even wat tijd om rond te kijken.
  • Zorg ervoor dat je geen pop-ups gebruikt die het hele scherm bedekken en die lastig te sluiten zijn.
  • Nooit een pop-up op mobiel gebruiken omdat deze lastig te kunnen sluiten zijn op een kleiner scherm.
  • Gebruik niet te vaak pop-ups want dan raken je bezoekers eraan gewend om ze te negeren.

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Ontvang de freebie – Brand Clarity Workbook

Ontvang de freebie – Brand Clarity Workbook

Als het op je bedrijf aankomt, skip jij dan meestal al het fundamentele gedoe om meteen met de "leuke" dingen aan de slag te gaan? Je weet wel, lekker je kleurtjes uitkiezen voor je logo voordat je precies hebt bedacht wat je nou precies gaat doen? Of als je die...

Waarom less is more heel belangrijk is als je ontwerpt

Waarom less is more heel belangrijk is als je ontwerpt

Het "less is more" principe in design refereert aan het idee dat eenvoud & minimalisme vaak een meer effectief resultaat hebben ⚡ Dit concept gaat op voor alle aspecten van design; van typografie tot kleuren en beelden die je kiest. Maar: simpel is niet makkelijk....