Waarom ik geswitched ben van Mailchimp naar Active Campaign

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Kijk ik snap mezelf op zich wel. Je begint net met je biz. Je wil dan niet meteen allemaal maandelijkse kosten hebben.

En dus start je voor je mails met Mailchimp.

Lekker gratis tot 2000 abonnees en je kan er beste leuke dingen mee maken. Goed dat aapje moet onderaan elke mail staan, maar dat is op zich prima. En met een paar leuke trucjes kan je dat ook beste een beetje onduidelijker maken.

Sowieso is Mailchimp onwijs makkelijk in gebruik als je net begint met email marketing.

Ook een groot voordeel.

Maar dan groei je wat verder. En wil je ook je email lijst verder kunnen segmenteren. Bijvoorbeeld op welke producten mensen kopen in je webshop. Of op welke freebie ze hebben aangevraagd. Want als iemand zich aanmeldt om een e-book te ontvangen over de verschillen tussen WordPress, Wix & SquareSpace is het ook leuk om daar met hen verder over te praten. En dan loopt je bij Mailchimp toch tegen heel wat gedoe aan. Want je kan wel een tag hangen aan een bepaald contact, maar bij meer dan een wordt het toch ingewikkelder. En ook het plannen van automatiseringen (zoals bijvoorbeeld mijn dinsdagochtend mails) is een stuk lastiger. En dan die nieuwe builder. brrrr.

Nee dan Active Campaign dat je heel gemakkelijk kan koppelen aan je WooCommerce webshop. Klanten die automatisch een tag krijgen nadat ze iets gekocht hebben. En dan op basis daarvan ook direct een automation inrollen. En zo kan je dus heel makkelijk met ze in gesprek blijven op een manier die vooral voor hen relevant is. En weet je wat ook zo fijn is: je mails bij Active Campaign kunnen er gewoon uitzien als een normale e mail in plaats van een overduidelijke e mail campagne zoals je bij Mailchimp eruit komen rollen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de aankomst van de mails in de inbox van je (potentiële) klanten. Want daar is Mailchimp gewoon echt niet goed is. Zo vaak belandde mijn met zorg geschreven berichten gewoon in de SPAM. Niemand die ze ooit las. Daar hoef je je bij Active Campaign echt veel minder zorgen om te maken. Dus dat.

En wist je dat je Active Campaign ook gewoon als een volwaardig CRM systeem kunt gebruiken.

Nogal handig.

En jij?

Welk email platform gebruik jij?

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Website Intake Vragenlijst

Website Intake Vragenlijst

Je discovery call vragenlijst is eigenlijk het begin van elk design traject. Of dat zou het moeten zijn.  Het zijn de vragen die je stelt over de wensen en ideeën van je klant. Maar het gaat ook over de functionaliteiten die hun website moet hebben en de deadline...

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook...