Mijn 3 grote business fouten (& wat jij ervan kan leren)

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Tja. Zit je dan op social media je grootste zakelijke fouten op te schrijven. Vindt mijn ego wel wat van. Maar goed, ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan.

💰 Een hele dure fout van vorig jaar is het opstarten van Facebook advertenties voor mijn online programma.

Ondanks het feit dat ik een van de betere online marketing experts had ingehuurd en dat we er bovenop zaten, hebben deze advertenties me vooral heel veel geld gekost. Je hoort altijd de grote verhalen van 4 eur in een advertentie steken en er dan 14 mee verdienen – maar ik heb het niet gemerkt. En aan de copy en het beeld heeft het niet gelegen. Heel eerlijk: ik denk dat de rek er compleet uit is. Niet alleen uit advertenties, maar ook gewoon Facebook zelf. Geen enkele van mijn lievelingsklanten is er nog heel actief, jij nog wel?

🧪 Nieuwe mensen inhuren zonder proefopdracht te doen.

Want ook al klikt het nog zo erg op persoonlijk vlak en zit je qua gedachtegang enorm op dezelfde lijn, dan nog kan blijken dat de manier waarop je prettig werkt ontzettend uit elkaar ligt. Altijd een proefopdracht doen dus. Scheelt jullie beiden veel tijd. En jou ook een hoop geld.

🎓 Ik moet eerlijk bekennen dat het lijstje van cursussen die ik gekocht maar nog niet gedaan heb flink gegroeid is afgelopen jaar.

Want bijleren blijft zo aantrekkelijk. Ik wil altijd meer leren, beter worden in wat ik doe en me blijven ontwikkelen. Maar ik vergeet soms dat ik dan niet alleen de cursus, maar ook de tijd om die te volgen en implementeren nodig heb….

Daar ga je. Mijn drie grootste business fouten van vorig jaar op een rij. Je snapt dat ik nu die van jou ook nodig hebt om me iets beter te voelen.

Dus: wie durft?

 

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Website Intake Vragenlijst

Website Intake Vragenlijst

Je discovery call vragenlijst is eigenlijk het begin van elk design traject. Of dat zou het moeten zijn.  Het zijn de vragen die je stelt over de wensen en ideeën van je klant. Maar het gaat ook over de functionaliteiten die hun website moet hebben en de deadline...

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook...