Hoe je je lievelingsklanten altijd bij je houdt

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Hoe zorg je er nou voor dat als je eenmaal die lievelings klant binnen hebt, dat ‘ie ook bij je blijft? En blijft terugkomen voor je briljante designs?

Allereerst: je moet de relatie koesteren.

Zoals netwerken soms wel vergeleken wordt met zaadjes planten, zo kan je koesteren vergelijken met constant water blijven geven om te zorgen dat je relatie blijft groeien. 

Want – om maar even in deze analogie te blijven – hoe dieper de wortels groeien, hoe steviger de relatie met je klant. En hoe eerder ze dus weer bij jou terecht komen in de toekomst. Bovendien zorgt het koesteren ervoor dat je altijd top-of-mind blijft bij je klanten.

En dit hoeft echt niet ingewikkeld te zijn of heel veel tijd te kosten. 

Er zijn 3 dingen die je NU kunt doen. 

    1. Zet elke twee maanden een herinnering in je kalender om even contact op te nemen. Dat hoeft niet elke keer een e mail of telefoontje te zijn, maar kan ook gewoon betekenen dat je reageert op hun socials of nieuwsbrief.

       

    2. Denk erover na hoe je hen kan  helpen en draag actief oplossingen of ideeën aan. Zie je een artikel dat wellicht interessant voor hen is? Stuur het door. Of heb je iemand leren kennen die hen perfect kan helpen? Of wel eens een topklant kan zijn?Stel ze aan elkaar voor!

       

    3. Stuur ze een leuk cadeautje of een kaart voor hun verjaardag (de vraag wanneer het is stiekem toevoegen aan je intake form) of met een feestdag. En natuurlijk ook wanneer je de website lanceert!

Als je attent bent en oprecht met hen meedenkt brengt dat je een hele hoop als je je lievelings klanten bij je wilt houden. 

En over dat blijven plakken: ik hoop dat jij ook ons van Smit Club blijft volgen en veel plezier hebt van onze tips! Mocht je er nog meer willen ontvangen: elke zondag stuur ik een mail met een gratis tip voor webdesigners.

Inschrijven doe je hier.

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Ontvang de freebie – Brand Clarity Workbook

Ontvang de freebie – Brand Clarity Workbook

Als het op je bedrijf aankomt, skip jij dan meestal al het fundamentele gedoe om meteen met de "leuke" dingen aan de slag te gaan? Je weet wel, lekker je kleurtjes uitkiezen voor je logo voordat je precies hebt bedacht wat je nou precies gaat doen? Of als je die...

Waarom less is more heel belangrijk is als je ontwerpt

Waarom less is more heel belangrijk is als je ontwerpt

Het "less is more" principe in design refereert aan het idee dat eenvoud & minimalisme vaak een meer effectief resultaat hebben ⚡ Dit concept gaat op voor alle aspecten van design; van typografie tot kleuren en beelden die je kiest. Maar: simpel is niet makkelijk....