VERWARRING ALOM

Nog niet helemaal duidelijk?

Wees gerust. Je bent niet de enige. Een nieuwe website is ook gewoon een ingewikkelde toestand. Hieronder vind je de meest gestelde vragen, ingedeeld naar onderwerp. Staat je vraag er niet bij? Mail ons dan zeker even!

Meest gesteld

Extra opties

Post Launch

Web Club

Welk hostingbedrijf is het beste?

Heel eerlijk? Onze voorkeur heeft altijd om je website ook voor je te hosten. Dus dat wij ook je hostingbedrijf zijn. Voordeel is dan dat wij complete controle kunnen hebben over je website – en dan zeker de snelheid daarvan. En voor jou kan het prettig zijn om een one-stop-shop te hebben voor al je website zaken.

Maar het is natuurlijk ook geen probleem om je website te hosten bij een extern bedrijf. Wij hebben goede ervaringen met Vimexx, TransIP en Your Hosting.

Wat je ook kiest; wij zorgen er altijd voor dat je SSL certificaat (voor zo’n verplicht 🔒 bij je website) en WordPress er goed op geinstalleerd worden.

Hoe lang duurt het voordat mijn website klaar is?

Het hangt er natuurlijk vanaf wanneer we plek hebben, maar over het algemeen moet je rekening houden met ongeveer 2-3 weken voor een One Page Website en 4-6 weken voor een klassieke websites.

We kunnen pas starten met bouwen als alle content compleet is; dus als alle branding, beelden en teksten klaar zijn om te gebruiken.

Ook gaan we er met deze tijdlijn vanuit dat je tussentijds goed beschikbaar bent om feedback te geven. We plannen hiervoor twee feedbackrondes in, deze zijn bij de totaalprijs inbegrepen.

Kan je ook een website maken als ik alleen een logo heb? Of heb ik een hele huisstijl nodig?

Onze voorkeur heeft altijd om te werken met ambitieuze ondernemers die hun huisstijl/branding helemaal uit hebben laten werken. Want hoe strakker dit staat, hoe mooier je website uiteindelijk wordt.

Maar soms is het zo dat je al een logo hebt dat je wilt behouden, en dan ben je al een heel eind met een stylesheet (kijk even bij de extra’s voor meer uitleg) waarop we je kleuren, fonts en een moodboard voor je website bepalen. Dit is dan de basis voor je nieuwe website.

Moet ik zelf alle afbeeldingen verzamelen voor mijn website?

Yes, je zorgt zelf voor alle afbeeldingen die je wilt gebruiken op je website. Ik zou je altijd aanraden om een professionele fotoshoot te plannen waarin je niet alleen goede fotos van jezelf kunt laten maken, maar ook wat extra beelden die we kunnen gebruiken op je website. We hebben minimaal 2 goede fotos van jezelf nodig voor op je site. Als je een tip wilt voor een goede fotograaf, let me know!

We kunnen ook rechtenvrije stockbeelden gebruiken. Deze vind je bijvoorbeeld op websites als Unsplash, Freepik & RawPixel. Wel goed om te weten is dat de beelden die je op deze websites vindt dus ook op de website van iemand anders kunnen staan. Iedereen mag ze immers gebruiken.

Wat doe je om mijn website goed vindbaar te maken op Google?

Goed gevonden worden op Google begint bij uitstekende teksten. Als wij de teksten voor je schrijven, dan maken we in de afrondende fase hiervan ook een SEO analyse waarbij we goed kijken naar belangrijke zoekwoorden en termen en deze verwerken we in je teksten.

Verder zorgen we ervoor dat je website wordt aangemeld bij Google Search Console, uploaden we daar ook je XML sitemap en zorgen we ervoor dat Google Analytics op je website draait. Allemaal belangrijke dingen om goed gevonden te kunnen worden.

Maar ook belangrijk is om te weten dat goed gevonden worden in Google een vrij contstante effort vereist. Regelmatig nieuwe content plaatsen is een belangrijk onderdeel daarvan.

Wil je dit echt goed aanpakken? Dan verwijzen we je graag naar ons SEO expert. Neem even contact op voor meer informatie.

Hoe zit het met de facturering?

Goede vraag. En fijn om inderdaad vooraf te weten, zou ik ook willen 😀.

Voorafgaand aan het traject rekenen we een aanbetaling van 25% van de totale kosten. De overige 75% factureren we op moment van oplevering en voor de lancering van de website. 

Ik heb al een website maar wil dat deze een flinke upgrade krijgt. Doe je dat ook?

Zeker weten! Dit noemen we ook wel een redesign. Belangrijk is hierbij om te kijken naar welke dingen van je huidige website wel werken, en welke niet (meer). Soms moeten we ook even een frisse wind laten waaien door je huisstijl, kleuren en logo, maar het kan ook zijn dat deze nu nog prima voldoen. Plan even een vrijblijvende call in, dan spreken we door wat de mogelijkheden zijn.

Ik weet dat ik een website nodig heb, maar niet precies wat daar dan allemaal op moet komen te staan. Kan je me daarmee helpen?

Absoluut. We beginnen eigenlijk elk project met een uitgebreide intake waarin we bespreken wat het doel is van de website (cursus verkopen, afspraak maken, product verkopen o.i.d.) en voor wie de website bedoeld is. Hieruit voortkomend hebben we het dan ook over welke informatie er nodig is op de website om dit doel te bereiken. En hier komen dan ook mijn trendvoelsprieten van pas (yup, ik ben ook opgeleid als trendwatcher) want we gaan het hebben over wat je doelgroep nodig van jou nodig heeft, zelfs die dingen die ze misschien nu zelf nog niet eens weten. Het korte antwoord is dus “JA”.

Maak je ook website op basis van bestaande templates?

Uhm…. Liever niet. Alle websites die we maken zijn uniek en speciaal ontworpen voor jouw bedrijf.

Ik heb een website ontwerp in Photoshop/Indesign (o.i.d.) Kan je dit nabouwen?

Ja, dat kunnen we zeker. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat we wel blijer worden als we de website ook voor je mogen ontwerpen.

Wat we wel heel vaak aan klanten vragen is om op Pinterest wat beelden, kleuren en fonts te verzamelen die ze mooi vinden. Dat gebruiken we dan als basis voor je webdesign.

Liever toch alleen programmering (en dus het zo exact mogelijk nabouwen van je ontwerp)? Dan doen we dat voor je!

Wat betekent "responsive" webdesign?

Responsive webdesign betekent dat je website “meebeweegt” op alle mogelijke apparaten. Dus dat je website goed weergegeven wordt op een desktop, maar ook op een laptop of mobiele telefoon. En dan niet alleen op de iPhone of Samsung Galaxy, maar gewoon op alle tablets en apparaten. Overigens zijn alle websites die wij maken responsive. Een goede website moet ook op mobile tiptop draaien.

Ik heb geen webshop maar wil wel dat mensen online kunnen betalen voor mijn training/masterclass/lidmaatschap. Kan dat?

Yes, dat kan zeker. We kunnen hierbij twee dingen doen:

– de plugin WooCommerce gebruiken; heel handig als je de betalingen bijvoorbeeld wilt linken met je online cursus of lidmaatschap (kijk even bij de extra’s voor meer info)

– Een alternatief voor niet-fysieke producten kan ook zijn dat we een combinatie van Gravity Forms (betaalde plugin – gratis als je ook onderhoud bij ons afneemt) en Pronamic Pay gebruiken. Dan heb je geen hele webshop nodig.

Kan ik ook een whats app knop toevoegen aan mijn website?

Sure! Het is een heel kleine werkje om te doen, dus wordt niet genoemd tussen de extra opties voor webdesign. Laat het ons weten en dan doen we het er gewoon gratis bij voor je.

Op instagram zie ik soms van die mooie pagina's die mensen linken in hun bio. Maak jij die ook?

Zeker weten. We noemen dat ook wel een #linkinbio page. En weet je wat ik het meeste zie gebeuren? Dat klanten hiervoor een betaalde dienst gebruiken (bijv later.com) om zo een pagina te hebben waarop ze de verschillende linkjes kunnen toevoegen op die ene URL die je op instagram mag invoegen.

Maar dat is dus helemaal niet nodig. Want dit kan je ook gewoon gratis op je eigen website doen. Alles op 1 plek – wel zo makkelijk – en het scheelt weer een extra dienst die je nodig hebt om je business te runnen.

Aanrader dus om toe te voegen als je veel van je ideale klanten spreekt via instagram.

Ik wil dat mensen zich voor mijn nieuwsbrief kunnen inschrijven op mijn website. Kan dat?

Ja joh, sowieso! Bij Smit Club zijn we heel erg fan van e-mail lijsten. En weet je waarom? Omdat het social media platform waar je nu vooral op zit er misschien straks helemaal niet meer is. Of dat er ineens een nieuw platform opkomt waar je dan weer helemaal opnieuw kan beginnen (👋 TikTok). Je e-mail lijst is eigenlijk de enige plek die je hebt om je klanten direct aan te spreken, zonder dat je afhankelijk bent van een extern bedrijf als Facebook of Instagram. Doen dus die koppeling met je e-mail lijst. Ook als je nu nog niet precies weet wat je dan gaat rondsturen. Een stap tegelijk!

Ik zie ZO OP tegen het schrijven van de teksten. Kan je me daarbij helpen?

Ik durf wel te beweren dat we bij Smit Club werken met de beste copywriters in ‘t land. En zij zijn helemaal gek op het maken van goed converterende teksten voor je website. En tuurlijk maken we die ook SEO proof.

En het is ook niet even 1,2, 3 dat we die teksten schrijven. Nee, we duiken er echt met je in. Met behulp van een uitgebreide vragenlijst komen we er precies achter wat jouw publiek moet weten. En maken daar de perfecte teksten voor.

Kan ik straks zelf mijn website aanpassen?

Graag zelfs! Want hoewel we gek zijn op het neerzetten van je merk online, vinden we het minder leuk om kleine tekstuele aanapssingen of bijvoorbeeld een fotot te verwisselen. Dus win/win als je dat zelf kan!

Tegen het einde van elk project kan je een prive workshop inplannen (mag ook vooraf als je dat wilt) waarin we precies aan je uitleggen hoe je aanpassingen aan je website kunt maken, op welke knoppen je vooral niet moet drukken en wat je moet doen als je ergens tegen aanloopt. Van deze workshop krijg je ook een opname zodat je het altijd kunt terugkijken als je over een week of wat vergeten bent hoe het ook alweer precies zat.

Als ik eenmaal een nieuwe website heb, zijn er dan nog andere terugkerende kosten?

De enige kosten die iedere website eigenaar altijd heeft zijn de kosten voor je domeinnaam en je hosting. Hosting moet je zien als je parkeerplek op het internet; daar waar je website staat en waar mensen je kunnen bezoeken. Je domeinnaam is de url die mensen intypen in de zoekbalk om naar je website te gaan, dus bijvoorbeeld www.smitclub.nl. Wist je trouwens dat wij ook hosting aanbieden? Graag zelfs want dan hebben we op alle manieren toegang tot je site en kunnen we deze zo goed mogelijk voor je onderhouden!

Deze kosten heb je dus altijd als je een website hebt. Verder misschien de kosten voor onderhoud, als je ervoor kiest om dat niet zelf te doen.

Maar verder is WordPress helemaal gratis en hoe je niet – zoals bijvoorbeeld bij SquareSpace of Wix – maandelijks te betalen voor het gebruiken van de software. Lekker toch?

Bied je ook onderhoud aan voor mijn website?

Yes doen we zeker. We bieden drie verschillende soorten onderhoudscontracten aan.

Is je website vooral een online visitekaartje zonder blog, iDeal en contactformulieren? Kortom, eenmaal live verandert er qua inhoud niet veel? Dan is LITE voor jou gemaakt.

Wij verstaan onder onderhoud de technische kant van je website: WordPress, Thema, Plugins (dit zit in alle pakketten)

Je website heeft meer plaatsen waar je als “redacteur” niet vaak komt zoals je header, footer, menu, zijbalk. Bij COMFORT is alles dat daarmee te maken heeft ook inbegrepen.

Voor de V.I.W. (very important websites) hebben we een VIP pakket. Niet alleen kan je dan gratis gebruik maken van een heleboel premium plugins licenties, maar ook krijg je 1,5 uur per maand waarin je vragen kan stellen en wij aanpassingen aan je website voor je kunnen doen. Ook heel geschikt als je de snelheid van je website wilt optimaliseren.

Als ik nou straks iets technisch heb met mijn website, kan jij mij dan ook helpen?

Ja, daar zijn verschillende opties voor. Als je een COMFORT of VIP onderhoudscontract bij ons afsluit zit er een beetje support inbegrepen.

Maar ook losse support is gewoon mogelijk, we rekenen dan alleen de tijd die we bezig zijn om je probleem op te lossen. Dus gooi alles lekker over de schutting, dan fixen wij het voor je!

Wanneer start het programma?

We gaan starten op maandag 19 september. Dan is de eerste introductie sessie. Op vrijdag 23 september starten we met de eerste module. De groepscalls vinden altijd plaatst op vrijdagochtend. Na aanmelding krijg je een lijst met alle exacte data toegestuurd.

HOEVEEL IS DE INVESTERING VOOR WEB CLUB?

De investering is (bij eenmalige betaling) €697,-.

Hiervoor krijg je het volgende:

  • Wekelijkse groeps calls (met hot seats)
  • Bonus gast masterclasses
  • Toegang tot de Web Club gang op Discord
  • 12 weken toegang
  • Inclusief cursus materialen, worksheets en wekelijkse opdrachten
  • Snelle beslissers krijgen V.I.P plekken die recht geeft op een gratis 1:1 sessie!
LEER IK OOK HOE JE WEBSITES KAN BOUWEN?

Nee. Dit mentorship gaat echt over het opbouwen van je webdesign biz. En tuurlijk, we behandelen ook design en CSS tips (we blijven webdesigner(d)s toch?) maar het echte bouwen kan je in dit mentorship niet leren.

IS HET ERG ALS IK EEN KEER EEN MASTERCLASS OF GROEPSCALL MIS?

Absoluut niet. Alles staat in de Web Club bieb 📚en kan je altijd terugvinden en terugkijken wanneer het jou uitkomt. Maar..... live aanwezig zijn loont wel, want dan kan je altijd een hotseat krijgen waarin je je eigen situatie kunt toelichten en je persoonlijke vraag kan stellen.

HOEVEEL TIJD PER MAAND BEN IK BEZIG MET WEB CLUB?

Tja. Die vind ik lastig. Want hoe meer tijd je erin steekt, hoe meer je eruit kan halen. Maar het minimum aan tijd dat je beschikbaar moet hebben is toch wel een paar uur per maand om de masterclasses te volgen en te implementeren.

Kunnen we een keertje bellen om te kijken of webclub voor mij geschikt is?

Tuurlijk! Ik vind het altijd tof om te horen waar je nu staat en waar je naar op zoekt bent. Plan hier een afspraak in mijn agenda en dan hebben we het er even over. En geloof me, als ik denk dat Web Club niet voor jou is dan zal ik dat je ook zeggen! Iets met een hart op een tong en zo... 😀

ZIJN DE KOSTEN VOOR DE CURSUS AFTREKBAAR?

Omdat dit een cursus is voor je eigen bedrijf als webdesigner is het aftrekbaar van de belasting 🙌💰, vaak tot wel 80%. Check wel altijd even hier voor de laatste stand van zaken (regels veranderen nog wel eens) bij je accountant hoe dat precies zit in jouw situatie.

En ook nog erg tof: je kan voor Web Club gebruik maken van de Werktuig PPO regeling. Met deze regeling kan je tot wel 2/3 van je investering in je eigen ontwikkeling als ondernemer teruggestort krijgen op je bankrekening. Niet gek toch? Meer info vind je hier.

ZIJN DE DATA VAN DE WEKELIJKSE CALLS AL BEKEND?

Yes, dat zijn ze zeker. Je ontvangt direct na je aanmelding het schema voor de 10 weken die starten op maandag 19 september.

We starten die maandag met een kickoff. Hierna zullen alle calls op vrijdagochtend zijn. 

HOE SNEL ZAL IK RESULTAAT ZIEN?

Dat hangt echt helemaal van jezelf af. Het heerlijke van dit programma is dat als jij het serieus aanpakt, dat je vrij snel resultaten zult zien. Maar je zult het wel moeten doen. Het gaat niet vanzelf 🤓😀. Maar we zijn er om je te helpen, every step of the way!

IK TWIJFEL

Geen probleem. Laten we even vrijblijvend bellen en dan bekijken we waar je grootste twijfels liggen en of dit inderdaad voor jou het beste moment is om in te stappen. Je kan hier een afspraak plannen.

IS WEB CLUB ALLEEN VOOR BEGINNERS?

Nee hoor, zeker niet! Hoewel alles in Web Club nieuw zal zijn voor beginners is het ook voor de meer gevestigde designers een heerlijke plek om te vertoeven. Maandelijkse sessies met experts, een community van gelijkgestemden en templates die je werk allemaal makkelijker maken. Voor ieder wat wils!

WAT ALS IK IN EEN ANDERE TIJDZONE ZIT?

Good for you! Het digtal nomad leven lijkt me zo te gek! Als je (tijdelijk) in een andere tijdzone zit is dat geen enkel probleem. je kan de masterclasses terugkijken wanneer je wilt en mocht je een specifieke vraag hebben dan kunnen we die ook in de call beantwoorden zodat je dat later terug kunt zien.

WAT IS DE REFUND POLICY?

Omdat het mentorship een digitaal product is bieden we hiervoor geen refunds aan.

Ik kan het (nog) niet betalen.

Dan zou je wel eens geluk kunnen hebben. Want wist je  dat we ook altijd een plekje reserveren voor iemand die deelname aan Web Club heel goed kan gebruiken, maar (nog) niet kan betalen? Meedingen naar die plek? Aanmelden doe je hier