De simpelste manier om meer geld te verdienen met minder klanten

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

De simpelste manier om meer geld te verdienen met minder klanten

Toen je begon met je webdesign business had je waarschijnlijk de droom om je eigen dagen in te delen, alleen maar met lievelings klanten te werken en een shitload aan geld te verdienen 🤑🤑🤑. Oh en ook nog elke dag met plezier aan je werk gaan graag.

Maar het zou heel goed kunnen dat je (net als veel andere webdesigners) langere dagen maakt dan toen je nog van 9 tot 5 werkte, dat je je soms ondergewaardeerd voelt door klanten en dat je vind dat je veel te weinig betaald krijgt. Nog even los van die niet-zo-ideale projecten die je aanneemt om geld te blijven verdienen. Enne…. hoeveel koffie gaat er eigenlijk wel niet doorheen op die lange werkdagen ☕☕☕☕☕☕☕?

Maar hoe doen die succesvolle designers dat dan?

Hoe kan het dat ze meer verdienen, meer vrije tijd lijken te hebben en alleen maar projecten doen waarvan ze stikveel energie krijgen?

Vaak denken mensen als eerste: ze zullen we een verdomde goed lopend passief inkomen product of dienst hebben. Maar ik zou dat eigenlijk alleen aanraden voor die designers die echt al wat meer gevestigd zijn en vanuit hun webdesign business al een stabiel inkomen hebben. Pas dan moet je tijd en ruimte maken om een passief inkomen te gaan genereren.

Maar….. er is nog een andere manier om meer geld te verdienen zonder meer klanten nodig te hebben. En zonder passief inkomen.

Wat dan? Ga ik je nu vertellen.

1️⃣ Maak een VIP variant van iets dat je nu al aanbiedt.

En daarmee bedoel ik niet het toevoegen van allerlei opties die je klanten kunnen kiezen. Nope, gewoon een zwaar geupgrade versie van je huidige aanbod.

2️⃣Zoek een niche.

I know, ben ik weer met m’n gezeur over het kiezen van een niche maar het is ZO BELANGRIJK. En het is wat alle succesvolle webdesigners gemeen hebben. Dus: zoek dat hele specifieke type klant en laat alles wat je doet over hen gaan.

Ga je bijvoorbeeld websites maken voor de bouwsector? Zorg dan dat je in je premiumpakket standaardformulieren aanbiedt waarbij mensen offertes kunnen aanvragen en jouw klant – bijv de aannemer – ook meteen alle informatie krijgt die ze nodig hebben. Formulieren waarmee je voorkomt dat je klant een mail krijgt met een offerte aanvraag waarin staat: “Mijn badkamer is 20m2 en die wil ik graag vernieuwen”. Want daar kunnen ze precies niks mee natuurlijk.

Ga op onderzoek uit waar de klanten in je niche echt behoefte aan hebben. Welke tools zijn onmisbaar voor hen op een website? En maak dit standaard onderdeel van je pakket.

Wat op deze manier ga je anticiperen op wat je klanten nodig hebben, voordat ze überhaupt weten dat ze het nodig hebben. En zo zet je jezelf neer als echte specialist.

En het gevolg daarvan? Je voelde ‘m al aankomen he? Juist: je kan hogere prijzen gaan vragen.

Meer verdienen met minder klanten dus. Lekker toch?

Ben wel benieuwd?

Heb jij al een specifieke niche gekozen?

Zo ja welke? Zo nee, wat houdt je tegen?

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

Als ik in een tijdsmachine kon springen en mezelf wat zakelijk advies zou kunnen geven, dan zou ik met deze drie dingen beginnen. Ken je waarde en vraag een prijs die daarbij past: Net als iedere beginnende designer heb ik lange tijd mijn skills ondergewaardeerd....

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

Welkom in mijn gezellige en kleurrijke kantoortje 🌈. Dit zijn 5 dingen die je altijd op mijn bureau ziet staan ⚡ Grote theepot + mok: Thee is mijn benzine en het eerste wat ik maak als ik op de studio aankom. En er gaat dan minstens 1 grote pot doorheen. En dan ben ik...

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Heb jij een lead magnet (freebie) op je website die niet heel vaak gedownload wordt? Misschien komt dat wel doordat je niet aan je publiek hebt laten zien hoe waardevol het is wat je aanbiedt! Het is reuze belangrijk om - naast een goeie freebie - ook een kick-ass...