Als die klant je voor de 29ste keer mailt

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Ok stel je voor. Het is half negen en je hebt er al een hele ochtend op zitten om iedereen op tijd uit de deur te krijgen. Of jezelf achter de computer. 

Maar…. nu ga je lekker zitten – bakkie d’r bij – klaar om even die to do lijst serieus te lijf te gaan en aan/in je bedrijf te gaan werken. 

Net voordat je begint denk je: “Het kan vast geen kwaad als ik heel even snel mijn inbox check om te kijken of er niet net een droomklant is die een discovery call met je wil plannen.”

En dan ineens ben je drie uur verder. 

Je hebt de halve ochtend gebruikt om 46 mails te lezen en te beantwoorden en je hebt helemaal niks gedaan wat je nieuwe klanten gaat brengen. 

We have all been there.

Maar hoe voorkom je dit nou?

De eerste tip is natuurlijk een flinke inkopper…

Pak vaste momenten om je mail te lezen.

Drie keer per dag is meer dan genoeg. Maar sta er echt even bij stil: wil je je dag beginnen met je inbox? Het kan zijn dat je dan meteen de meest urgente dingen eruit pikt en het gevoel hebt lekker aan de slag te zijn. Maar als je ook meteen al die minder  dringende dingen gaat doen, dan is het wellicht een geen goed plan. 

Als tweede: zorg ervoor dat je je mails maar 1 keer leest.

Meteen beslissen of je er iets mee moet dus. Of je even snel wilt antwoorden (kan het in minder dan 2 min? Meteen doen!) of dat je er later nog op moet terugkomen. De productiviteit goeroes stellen voor dat je hiervoor mapjes aanmaakt in je mail maar ik doe het gewoon met gekleurde vlaggetjes: Rood moet ik doen, blauw is voor privé en oranje wacht op antwoord. En de rest heb ik gewoon meteen weggewerkt. 

Na ja op goede dagen dan.

Want dat is meteen mijn derde en laatste tip: accepteer dat er af en toe dagen zijn dat je een slaaf bent van je inbox. Dat er gewoon veel mails af te handelen zijn. 

Want niet elke dag hoeft een productief hoogstandje te zijn.

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

Als ik in een tijdsmachine kon springen en mezelf wat zakelijk advies zou kunnen geven, dan zou ik met deze drie dingen beginnen. Ken je waarde en vraag een prijs die daarbij past: Net als iedere beginnende designer heb ik lange tijd mijn skills ondergewaardeerd....

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

Welkom in mijn gezellige en kleurrijke kantoortje 🌈. Dit zijn 5 dingen die je altijd op mijn bureau ziet staan ⚡ Grote theepot + mok: Thee is mijn benzine en het eerste wat ik maak als ik op de studio aankom. En er gaat dan minstens 1 grote pot doorheen. En dan ben ik...

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Heb jij een lead magnet (freebie) op je website die niet heel vaak gedownload wordt? Misschien komt dat wel doordat je niet aan je publiek hebt laten zien hoe waardevol het is wat je aanbiedt! Het is reuze belangrijk om - naast een goeie freebie - ook een kick-ass...