• Mijn account
    • Dashboard
    • My Orders
    • Account Details

  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG
  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG

Lees hier onze algemene voorwaarden.

3 manieren om klanten te vinden in een rustige per 3 manieren om klanten te vinden in een rustige periode⁠
⁠
Joe lieve collega webdesigner! Als jij eventjes in een rustige periode zit waarin je wat meer moeite moet doen om klanten te krijgen, dan is het allereerst belangrijk om je het volgende te realiseren:⁠
⁠
⭐️ Al die webdesigners die je volgt op social media, ongeacht hoeveel volgers of likes ze hebben of hoe ervaren ze zijn, hebben rustigere periodes gekend. Periodes waarin ze zich afvroegen waar hun klanten bleven en of ze wel een stabiele business konden bouwen. Periodes waarin ze ondanks hun prachtige werk gewoon niet zoveel klanten binnen kregen. ⁠
⁠
En eerlijk is eerlijk: zulke periodes heb ik zelf ook meerdere malen gehad. ⁠
⁠
First things first: GEEN PANIEK!⁠
⁠
En niet ineens heel streng en ongezellig gaan doen tegen jezelf. Het is was het is; gewoon even een rustige periode. En die gaan ook weer voorbij. ⁠
⁠
Er zijn een hele hoop manieren waarop je weer nieuwe klanten kunt binnenhalen, ook als je een speld in je inbox kunt horen vallen 📍...⁠
⁠
Vandaag heb ik een blogpost voor je met daarin 3 eenvoudige manieren die je in je rustige periode kunt toepassen om ervoor te zorgen dat die klanten weer komen binnenstromen! Check #linkinbio voor de complete blogpost. ⁠
⁠
#servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow #smallandmightybusiness #thisgirlmeansbusiness #ceomindset #hersuccess #womenwithaplan #brandmarketflourish #womensupportwomen #theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #creativebiz #createdtocreate #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #creativepreneurs #creativityeveryday #boldbraveyou #createcultivate #dreamersanddoers #herestothecreatives #creativelifehappy #handsandhustle #mycreativecommunity #creativehappylife
3 manieren om je webdesign business voor je te lat 3 manieren om je webdesign business voor je te laten werken⁠
⁠
Je stopt veel tijd en energie in het blij maken van je klanten, maar hoe zit dat met jezelf?⁠
⁠
Ik wil dat je even stopt en stilstaat bij jezelf. Want als jij er niet was, hadden je klanten niemand die hun blij kon maken 😀. Dus, laten we het eens hebben over een paar manieren waarop je webdesign business JOU kan helpen. Mag je daarna weer je klanten gaan helpen. ⁠
⁠
✅ Ga eens goed op welke manier er klanten (en dus keiharde 💰) binnenkomt. ⁠
⁠
En zet daar goed op in. Ben je altijd druk met posten op elk social media platform? Leuke stories maken voor insta, dan ook nog even een TikTok maken en een zakelijke tekst voor LinkedIn. Dat is nogal veel om allemaal te doen. En daardoor kan je het gevoel hebben dat het overal een beetje net niet wordt. Maar de meeste succesvolle designers hebben 1 (misschien 2) marketing methodes die heel goed voor hen werken. Al die andere kosten alleen maar tijd. Denk even na over waar je lievelingsklanten vandaan komen en focus je op die plekken!⁠
⁠
Voor mij geldt dat ik een dag per maand investeer in het schrijven van blogpost voor op mijn website - allemaal tips voor designers die hun bedrijf uit willen bouwen. En die gebruik ik dan weer in verkorte vorm op social media en in e-mails voor mijn nieuwsbrief. Het doorplaatsen van die blogs is een kleine moeite. Maar wel de manier waarop mijn marketing het meest oplevert. ⁠
⁠
Het wordt tijd dat jij ook ontdekt wat voor jou werkt. ⁠
⁠
✅ Maak een start met geautomatiseerde processen⁠
⁠
Want een van de snelste manieren om je tijd te verdoen is door telkens hetzelfde te doen. Elke. Keer. Opnieuw. Bij elke nieuwe klant. Als je ontdekt dat je vaker dezelfde dingen doet - ook al zit er een paar maanden tussen - dan is het tijd om dat te automatiseren of uit te besteden. Daar gaat wel wat werk in zitten. Maar het levert ook ZOVEEL op. Echt de moeite waard.
Been there, done that⁠ ⁠ We hebben best wel wa Been there, done that⁠
⁠
We hebben best wel wat gemeen, jij en ik. ⁠
⁠
Ik weet dat als je dit leest dat je een webdesigner bent, net als ik. En dat je je bedrijf wilt opschalen en laten groeien. Bij voorkeur met een minimale hoeveelheid stress. ⁠
⁠
Waarom ik dat weet? Been there, done that. ⁠
⁠
Ik weet hoe lastig het is om een bedrijf te laten groeien omdat ik met dezelfde struggles heb gezeten die groeien zo lastig maken. Ik wilde meer winst maken maar zonder meer stress. En tegelijk me helemaal vol vertrouwen voelen over mijn diensten en oh ja ook alleen maar werken met mijn ideale klanten. Makkelijk zat toch 😜?⁠
⁠
En ja, tuurlijk mislukte dat glorieus. ⁠
⁠
Want ik wilde het allemaal tegelijk, maar dan ook nog zonder plan en begeleiding. Alles zelf uitzoeken zonder ruggespraak te houden of advies in te winnen bij ondernemers die deze stappen al doorlopen hadden. Ik moest het toch zelf kunnen? Op mijn eigen manier doen? ⁠
⁠
En ik denk dat dat me uiteindelijk het meeste tijd heeft gekost. Het allemaal proberen alleen te doen.⁠
⁠
Precies de reden dus dat ik met Web Club begonnen ben. Het programma heb gemaakt wat ik zelf zo gemist heb. En wat is het een feest om met enthousiaste webdesigners te werken die wel die hulp opzoeken, die wel gaan sparren met hun webdesign collega’s en gigantische stappen zetten in hun groei. Niks allemaal zelf uitzoeken. En wat is het leuk om daar deel van uit te mogen maken!⁠
⁠
Einde blij ei verhaal. ⁠
⁠
⁠
#freelancedesign #designbusiness #designerlife #bizofdesign #ladieswhodesign #branddesigner #webdesigner #squarespacedesigner #femaledesigner #showitdesigner #wordpressdesigner #growyourbiz #hustlewithease #shemeansbusiness #bossladystatus #elevatecultivate #creativeladydirectory #communityovercompetition #getbacktodesign #brandingforcreatives #freelancingfemales #freelancewisdom #freelancelife #freelancedesigner #designerbosslady #onlinebusinessowner #servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow
Hoe ik met klanten omga die van de aardbodem verdw Hoe ik met klanten omga die van de aardbodem verdwijnen....⁠
⁠
Heb je wel eens een klant gehad die ineens van de aardbodem verdween?⁠
⁠
Ik heb het over klanten die ineens niet meer reageren op je emails, je verzoeken negeren en je in een moeilijke positie plaatsen met al je andere projecten en deadlines. ⁠
⁠
Ik heb helaas wel eens van dit soort klanten gehad. En hoewel ik ze altijd het voordeel van de twijfel geef (je weet immers nooit wat er gebeurd is en waarom ze niet reageren), moet ik ook mijn bedrijf beschermen en dus een strakke procedure klaar hebben liggen voor dit soort situaties. ⁠
⁠
En dat wil ik graag met je delen. Want ik had echt geen idee hoe ik dit moest aanpakken toen het voor het eerst gebeurde dat ik ge-ghost werd door een klant. ⁠
⁠
Als eerste moet je ervoor zorgen dat in je offerte en contract heel duidelijk vermeld staat wat de verwachtingen zijn wat betreft de reactie tijd van de klant - en jezelf. En dat je daarin ook duidelijk aangeeft wat er gebeurd bij gebrek aan reactie. Binnen hoeveel dagen onderneem je actie? En wat ga je dan precies doen? Zijn er kosten aan verbonden? Dat moet allemaal duidelijk worden in je voorwaarden. ⁠
⁠
1️⃣ Als een klant te laat is met het aanleveren van content of feedback, stuur ik ze binnen 24 uur een reminder om het alsnog op te sturen. Gewoon als eerste herinnering, no biggie. Om te kijken of ze misschien hulp nodig hebben en de vraag te stellen wanneer ik hun content of feedback kan verwachten. Pro tip: je kan software gebruiken om te bekijken of klanten je emails openen. Dat geeft soms ook meer inzicht in of de klant je echt negeert of dat er wat anders speelt. ⁠
⁠
2️⃣ Dan 24 uur wachten en als er dan nog niks is gekomen dan stuur ik ze nog een email om hen eraan te herinneren waarom het belangrijk is om de deadlines te halen om zo het project niet te vertragen. ⁠
⁠
3️⃣ De volgende dag nog steeds niks? Dan ga ik ze even bellen. Om erachter te komen wat er speelt en of de klant me gewoon negeert zonder reden of dat er misschien meer aan de hand is. Om te kijken of alles goed is met ze. Soms kijk ik ook even op social media en stuur ik daar een DM om met ze in contact te komen.
Deze marketingmissers maken succesvolle webdesigne Deze marketingmissers maken succesvolle webdesigners nooit meer⁠
⁠
Want eerlijk is eerlijk - er zijn een aantal pittige marketingmissers die veel nieuwe webdesigners maken. En dat wil ik natuurlijk niet voor jou. Dus doe er je voordeel mee en zorg ervoor dat jij deze fouten niet gaat maken!⁠
⁠
1️⃣ Fout numero uno⁠
⁠
🔎 Elke marketing strategie die je kan vinden ook implementeren in je bedrijf. Heb ik zelf ook gedaan. Denken dat je overal aanwezig moet zijn want “mensen moeten je toch kunnen vinden” en zo. Maar het enige wat dit gebracht heeft is gestresste avonden achter de computer omdat ik overal nog content voor moest schrijven en verzinnen. Zeker toen ik net compleet voor mijn eigen webdesign bedrijf wilde gaan ben ik hier zoveel tijd en energie aan kwijt geraakt….. 🥴⁠
⁠
Maar ik snap het ook zo goed.  Want zoveel beginnende webdesigners willen maar een ding: klanten. En daarvan kan je in de stress schieten. En die stress is echt funest. Dan ga je Googlen hoe je je eerste klanten kan vinden en alles wat je tegenkomt direct ook zelf overnemen - met de hoop dat het snel beter zal gaan. ⁠
⁠
En dan zit je dus ineens in Facebook groepen te reageren, pins voor Pinterest te maken, blogpost te schrijven en of emails te sturen naar bedrijven waar je iets ontdekt hebt op de website wat je fixen. Je bent uren kwijt aan het schrijven van instagram posts en maakt overal een profiel aan. En elke dag die er voorbij gaat zonder nieuwe klanten voel je je rotter en ga je meer twijfelen. En uiteindelijk heb je gewoon TOTAAL GEEN ZIN meer in al dat marketing gedoe. ⁠
⁠
Want dat is wat er gebeurd als je geen plan hebt. Geen strategie die je kan implementeren. En zonder zo’n plan kan je het wel schudden. Dan gaat het nooit werken. ⁠
⁠
2️⃣ Marketing doen op een manier die je eigenlijk niet leuk vindt 🤬⁠
⁠
Dus dan maar de marketingstrategie kiezen die je het meeste om je heen ziet? NEE. Niet doen. ⁠
⁠
Want - zo denk je - iedereen zit op insta, dus daar moet jij ook aanwezig zijn. Leuke reels maken, en het liefst ook nog een TikTok en Facebook Account. En vergeet Pinterest niet.
Wat zou jij doen in deze situatie?⁠ ⁠ Ik heb e Wat zou jij doen in deze situatie?⁠
⁠
Ik heb een hele hoop verschillende lessen geleerd in mijn jaren als webdesigner en als ik heel eerlijk ben, ik heb heel veel fouten gemaakt. Maar ja, das ook onderdeel van het runnen van een bedrijf, toch? Duidelijkheid krijgen in mijn bedrijf heeft tijd gekost en er zijn fouten geweest die ik gewoon telkens bleef maken. ⁠
⁠
Maar ik vind het ook fijn om te denken dat al deze fouten niet echt fouten waren maar leermomenten (ik weet het - rotwoord 🤢) zodat ik ze nu met jou kan delen en jij ze niet meer hoeft te maken. ⁠
⁠
Ik heb klanten gehad die hun project annuleerden en hun geld terugvroegen⁠
⁠
Ik heb wel eens een lancering gehad die helemaal mis ging.⁠
⁠
Ik heb projecten gehad die meer dan 5 maanden vertraging opleverden en me totaal gestrest en met veel te veel werk tegelijk achterlieten⁠
⁠
Herken jij een van deze fouten? Ik vind het best spannend om die van mij zo het internet op te slingeren, maar ik denk ook dat het belangrijk is om niet alleen maar successen met elkaar te delen. ⁠
⁠
Dus: kom maar op; wat zijn jou grootste fouten? En wat zou je iemand die er ook mee worstelt aanraden?⁠
⁠
⁠
#servicebasedbusiness #thinkbigger #readytogrow #smallandmightybusiness #thisgirlmeansbusiness #ceomindset #hersuccess #womenwithaplan #brandmarketflourish #womensupportwomen #theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #creativebiz #createdtocreate #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #creativepreneurs #creativityeveryday #boldbraveyou #createcultivate #dreamersanddoers #herestothecreatives #creativelifehappy #handsandhustle #mycreativecommunity #creativehappylife

werk met ons

over ons

diensten

portfolio

contact

voor designers

webclub

gratis intake vragenlijst

blog

  • Follow
  • Follow
  • Follow

freebies

tips voor je website

tips voor webdesigners

CONTACT

webdesign aanvraag

podcast interview aanvraag

student login
  • Follow
  • Follow
  • Follow

 © 2022 Smit Club  |  Design door Smit Club  |  KVK 64410471 | BTW NL001636412B69 | Algemene voorwaarden | Privacy Verklaring | Cookie beleid

Beheer cookie voorkeuren
Deze website gebruikt cookies zonder chocola. Minder lekker, maar wel nodig. Wanneer je cookies accepteert gebruiken we ze om onze website leuk te houden.
Functionele cookies Always active
Zorgen ervoor dat de website goed werkt
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. We verzamelen de statistieken van deze website anoniem
Marketing
Deze staat erbij zodat ik mijn instagram feed ook op de website kan laten zien.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}