🚀 MENTORSHIP & MASTERMIND VOOR WEBDESINGERS START WEER IN SEPT. 2022! KLIK HIER VOOR MEER INFO! 🚀

  • Mijn account
    • Dashboard
    • My Orders
    • Account Details

  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG
  • HOME
  • Freebies
    • TIPS VOOR WEBDESIGNERS
    • VRAGENLIJST VOOR SUCCESVOLLE INTAKE
    • GRATIS TIPS VOOR JE WEBSITE
  • WERK MET ONS
    • BRANDING & WEBDESIGN
    • WEBSITE VEILIGHEID & ONDERHOUD
    • PORTFOLIO
    • TARIEVEN
    • FAQ
  • VOOR DESIGNERS
    • WEB CLUB
    • TIPS VOOR DESIGNERS
    • GRATIS INTAKE VRAGENLIJST
  • Zelluf doen
    • Next Level Programma
    • WEBSITE ROAST
  • OVER ONS
    • TEAM
    • MET WIE WE WERKEN
    • WAAR WE VOOR STAAN
  • Contact
    • FAQ
  • UK FLAG

GELUKT

Ik zal je geen mails over de komende editie van Web Club sturen, maar je krijgt gelukkig nog wel de strategische tips voor webdesigners!

volg je ons al op instagram?
Als je me al wat langer volgt, dan heb je het miss Als je me al wat langer volgt, dan heb je het misschien wel eens voorbij zien komen: Web Club. 

Maar wat is dat nou precies?

Vertel ik je natuurlijk graag!

Web Club is een mentorship & mastermind voor webdesigners die simpel en strategisch advies willen om hun bedrijf te laten groeien. 

Voor designers die eigenlijk minder willen werken, maar meer willen verdienen. Designers die manieren willen leren waardoor je niet harder, maar wel veel slimmer kan gaan werken en zo je webdesign business kan laten groeien. 

Want een strak design process creëren en jezelf positioneren als een expert? Kan gewoon.
Web Club is een programma van 10 weken waarin we de basis van je webdesign business stevig neerzetten zodat jij vervolgens kan groeien op een manier die bij je past.

Want het runnen van een webdesign business kan overweldigend zijn.

Kijk; je vind je vak fantastisch, laat jou maar lekker bouwen met je koptelefoon op. Je ziet jezelf dit nog jaren doen. Dealen met klanten is echter een heel ander spel. Sterker nog, het is een vak apart.

Je hebt het druk en loopt voor je gevoel steeds vaker achter de feiten aan. Er komen regelmatig dingen bij je werk kijken die je niet leuk vindt en moet je nieuwe plannen steeds voor je uitschuiven. Je hebt meetings die je energie opslokken en raakt gefrustreerd van sommige eisen.

Je bent gaan ondernemen om je vrij en autonoom te voelen, maar is ook je realiteit? Sneeuw je niet helemaal onder?

Jezelf promoten, onderhandelen, administratie, niemand heeft je dáár op voorbereid… 

Hoe zorg je nou dat je de vrijheid hebt om je werk in te delen zoals jij dat wilt, de prijzen durft te vragen die je waard bent én tegelijkertijd de verwachtingen van opdrachtgevers overstijgt? 

Hoe ga je om met de onwetendheid die je tegenkomt in discussies met klanten? Hoe bied je alternatief aan onrealistische eisen? Hoe krijg je een briefing die de hele lading dekt? En hoe ga je om met eindeloze feedback rondes?

Join the club! Join onze club. Join Web Club.

Wil jij alvast op de wachtlijst dat je als een van de eerste hoort wanneer we starten met de intakes? Dat regel je via de #linkinbio of door me gewoon even een DM-me-tje te sturen 😀!
Want soms begint datgene wat je altijd deed en waa Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. ⁠
⁠
En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook hetzelfde uit gaat zien.⁠
⁠
Ben je eigenlijk nog wel onderscheidend genoeg als webdesigner? Kan je nog wel net zulke mooie creatieve en technisch goed in elkaar zittende designs maken als die collega die je volgt op insta?⁠
⁠
Klinkt dat herkenbaar?⁠
⁠
Gebruik dan deze tips om wat hernieuwde inspiratie te vinden. Maar dan niet op de gebruikelijke plekken (👋websites van andere ontwerpers).⁠
⁠
1️⃣Ga Winkelen⁠
⁠
Yes, geen grap. Maar ga wel winkelen alsof het je huiswerk is. Niet met het doel om iets te gaan kopen, maar met als doel om goed je heen te kijken en je onder te dompelen in de wereld van je ideale klant. ⁠
⁠
Dus, bezoek de winkels waarvan je weet dat je ideale klanten er dol op zijn. En als ze een beetje op jezelf lijken weet je dus precies waar je moet zijn! ⁠
⁠
Mocht dat nou niet zo zijn, probeer je dan eens te verplaatsen in hen en bedenk je dan naar welke winkels ze toe zouden gaan. ⁠
⁠
Zou hij/zij eindeloos rondlopen in de Sissy Boy of toch liever de modeafdeling Bijenkorf? Of misschien de Flying Tiger? Het kan ook zijn dat je juist in een chique bakkerij moet gaan zitten, een gelikte nieuwe beautysalon of een trendy coffeeshop moet opzoeken om je laptop even open te klappen. En te doen alsof je werkt. Want je bent daar vooral om rond te kijken en te observeren. ⁠
⁠
Je bent op zoek naar aanwijzingen die je kunnen helpen in je designs. Want het is niet voor niks dat mensen favoriete winkels hebben. Overal is over nagedacht. Het zal je nog verbazen tot in welke details. ⁠
⁠
En wat is er nou leuker dan onderzoeken waarom je klant nou juist op deze plek zou willen zijn? Welke kleuren, vormen, symbolen en patronen zie je om je heen? Sommige zelfs wel op meerdere plekken. Kijk naar het soort materialen dat gebruikt word voor gordijnen of paskamers. Zie je redenen waarom een klant zich zo thuis voelt in deze winkel?
“He Marre, vraagje. Hoe kan ik een aparte WordPr “He Marre, vraagje. Hoe kan ik een aparte WordPress installatie maken zodat ik een beetje kan pielen met thema’s en plugins zonder dat ‘t mijn live website beïnvloed?”⁠
⁠
“Op welke manier kan ik eigenlijk een website bouwen voor een klant en hun eigen website tegelijkertijd live laten staan?” ⁠
⁠
“Ik wil meerdere demo websites maken om mijn portfolio uit te breiden en aan klanten te laten zien. Hoe pak ik dat in hemelsnaam aan?”⁠
⁠
Dit soort vragen krijg ik regelmatig in mijn DM of email en het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde: Je hebt een staging website nodig. ⁠
⁠
En staging website is een site in ontwikkeling. Je kan er een website bouwen en als deze klaar is om live te gaan, de website verhuizen naar de juiste URL. Maar je kan een staging site ook gebruiken om een demo site te bouwen of lekker zelf te rommelen met (nieuwe) plugins en thema’s. ⁠
⁠
En het leuke is, zo’n staging site heb je echt in een paar minuten staan. ⁠
⁠
Maar mocht je nu denken: staging-wattes? dan kan je natuurlijk ook op een live website gaan bouwen aan de nieuwe site. Dan zou ik alleen wel een coming soon pagina gebruiken. ⁠
⁠
Met een coming soon pagina kun je je work-in-progress onzichtbaar houden maar wel een landingspagina neerzetten. Hier kan je je logo of een afbeelding neerzetten en een mogelijkheid om contact op te nemen. Ook een goede plek om te verwijzen naar socials trouwens. ⁠
⁠
Het voordeel hiervan is (nu komt er een lekkere SEO tip) dat je hiermee de zoekmachine optimalisatie van je website een kickstart kan geven. ⁠
⁠
Want als je coming soon pagina een paar SEO keywords gebruikt en minimaal 350 woorden met overige tekst bevat, dan kan Google vast begrijpen waar je website over gaat - lang voordat de website live staat. En dus komt de nieuwe website sneller tevoorschijn in de zoekresultaten. ⁠
⁠
De gratis plugin Coming Soon Page, Maintenance Mode & Landing Pages van SeedProd heeft trouwens top mogelijkheden om ook vast een SEO title en meta description toe te voegen, maar ook gewoon in Divi zelf (mijn go-to theme) kan je dit gemakkelijk instellen met een plugin als Rank Math of Yoast.
Ben je een beetje aan het twijfelen of je je prijz Ben je een beetje aan het twijfelen of je je prijzen voor webdesign moet verhogen?⁠
⁠
Misschien ben je bang dat je niet meer genoeg klanten krijgt? Of dat je te duur wordt ten opzichte van andere designers? Of misschien denk je wel dat je helemaal nog niet ervaren genoeg bent om hogere prijzen te vragen?⁠
⁠
Welke reden het ook voor je is: vandaag wil ik even stilstaan bij een hele hoop redenen om te stoppen met twijfelen en vandaag nog die prijzen op je website te verhogen. ⁠
⁠
De eerste (en deze zag je wel aankomen denk ik) is dat je zonder twijfel ook betere klanten gaan aantrekken. Klanten die snappen dat een goede website niet gemaakt kan worden voor €750.⁠
⁠
Daarmee bedoel ik niet dat mensen met meer geld 💵beter zijn (of een betere website verdienen). Maar wel dat de klanten die bereid zijn meer te betalen ook de waarde van je dienst voor hun bedrijf beter kunnen inschatten. Ze hebben er voor gespaard of zijn al een paar jaar bezig met hun business en kunnen zich nu gewoon betere kwaliteit dienstverlening veroorloven.⁠
⁠
Ook nemen ze jouw kennis en ervaring niet voor lief, maar betalen er met liefde voor omdat ze weten wat ze er zelf aan hebben. Want eerlijk is eerlijk, tegenwoordig kan hun buurjongetje van 12 ook een website in een weekend maken met de visual builders die er nu zijn. Ze kiezen niet alleen voor iemand die letterlijk een website kan bouwen. Ze kiezen voor iemand met kennis van UX, online marketing, SEO etc.⁠
⁠
Bijkomend voordeel: als je je prijzen verhoogd ben je niet meer aantrekkelijk voor die klanten bij wie prijs de enige doorslaggevende factor is. En dus kan je afscheid nemen van de klanten die voor een duppie op de eerste rij willen zitten en steeds wat extra vragen wat niet binnen de afspraken viel. ⁠
⁠
En zo zijn er nog veel meer voordelen. Welke dat zijn, lees je op mijn blog op de website. Als je daarna nog steeds niet direct je prijzen aanpast, dan weet ik het ook niet meer 😜.⁠
Weet je wat een van de belangrijkste redenen is da Weet je wat een van de belangrijkste redenen is dat je nog niet genoeg klanten hebt voor je webdesign business? ⁠
⁠
Dat jij je kan je klanten nog niet uitgebreid genoeg kunt vertellen hoe jouw werk hen gaat helpen om hun doelen te halen. Je legt niet goed genoeg uit hoe je hun grootste ergernis of hobbel kan wegnemen met jouw webdesigns. ⁠
⁠
Luisteren naar je potentiële klanten zorgt ervoor dat jij een aanbod hebt dat zo aantrekkelijk is dat ze niets anders kunnen dan “ja” zeggen. En luisteren naar wat je klanten echt zeggen zorgt er ook nog eens voor dat ze zich gehoord voelen.⁠
⁠
Klinkt wel wat leuker dan marktonderzoek toch?⁠
⁠
Maar hoe krijg je dit dan voor elkaar? Ik deel dit advies altijd aan de webdesigners in mijn mentorship, maar vandaag ook aan jou. ⁠
⁠
Wat het precies is lees je in mijn laatste blogpost.⁠
⁠
#womensupportwomen #theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #creativebiz #createdtocreate #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #designbusiness #businessofdesign #referralworthyprocess #referralworthy #clientexperience #designbiz #designbiztips #mycreativebusiness #creativelifehappy #handsandhustle #mycreativecommunity #creativehappylife #wearethecreativeeconomy #savvybusinessowners #thisgirlmeansbusiness #creativeatheart #createyourlife #creativeempire
Wat ga je anders doen?⁠ ⁠ We zijn al ruim over Wat ga je anders doen?⁠
⁠
We zijn al ruim over de helft van het jaar en de zomervakantie komt eraan. ⁠
⁠
Is dat bij jou ook altijd een moment dat je plannen gaat maken voor het laatste deel van het jaar? (bij mij wel: en ze zijn leuk joh)⁠
⁠
Check even mijn linkinbio voor meer info.⁠
⁠
#theeverygirldesk #creativeminds #mycreativebiz #creativeclique #calledtocreate #creativesofinstagram #creativebusinessowner #designbusiness #businessofdesign #referralworthyprocess #referralworthy #clientexperience #designbiz #designbiztips #ceomindset #hersuccess #womenwithaplan #brandmarketflourish #womensupportwomen ​​​​​​​​#howtosell #solopreneur #smallbusinesssurvival #creativeentrepreneurs #designeducation #elevatecultivate #inspofinds #createcultivate #mycreativecommunity #freelancingfemales

werk met ons

over ons

diensten

portfolio

contact

voor designers

webclub

gratis intake vragenlijst

blog

  • Follow
  • Follow
  • Follow

freebies

tips voor je website

tips voor webdesigners

CONTACT

webdesign aanvraag

podcast interview aanvraag

student login
  • Follow
  • Follow
  • Follow

 © 2022 Smit Club  |  Design door Smit Club  |  KVK 64410471 | BTW NL001636412B69 | Algemene voorwaarden | Privacy Verklaring | Cookie beleid | sitemap

Beheer cookie voorkeuren
Deze website gebruikt cookies zonder chocola. Minder lekker, maar wel nodig. Wanneer je cookies accepteert gebruiken we ze om onze website leuk te houden.
Functionele cookies Always active
Zorgen ervoor dat de website goed werkt
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. We verzamelen de statistieken van deze website anoniem
Marketing
Deze staat erbij zodat ik mijn instagram feed ook op de website kan laten zien.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}