5 dingen die je kan doen om jezelf als webdesign expert te positioneren

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Het showen van je webdesign expertise is een van de beste manieren om aan je volgers en potentiële klanten te laten zien wat je te bieden hebt. In deze post geef ik 5 suggesties om jezelf te positioneren als webdesign expert.

↠ Waardevolle content creëren voor je publiek, direct gericht op de uitdagingen en doelen die ze hebben. 

Dat vereist dus dat je goed weet waar je klanten mee worstelt en wat ze willen bereiken. En de enige manier om daarachter te komen is om in gesprek te gaan. En ja: dat betekent dus dat je ze het gewoon moet vragen. 

Dat is een van de eerste (en volgens velen meest lastige) opdrachten die ik in Web Club altijd meegeef. Zorg dat je gaat praten met de mensen voor wie jij websites wilt maken. En ja, het is lastig om iemand zomaar om z’n tijd te vragen, maar de meeste mensen voelen zich vaak ook vereerd en kletsen graag. Gewoon doen dus. 

↠ Doe een beetje tof met je talent. 🎊

Daarmee bedoel ik: strooi de wereld in wat je maakt. En laat zien hoe dat tot stand komt. Geef een kijkje achter de schermen maar vooral: ga altijd de boer op met de webdesigns waar je het meest trots op bent!

↠ Deel ervaringen van blije klanten

Ok, dat voelt misschien een beetje alsof je arrogant gaat lopen te roepen hoe goed je wel niet bent en wat voor ‘n mooie dingen je wel niet maakt. Maar in werkelijkheid laat je andere potentiële klanten zien wat het betekent om met jou te werken en welke resultaten ze kunnen verwachten. Zie het dus maar gewoon als sales. 

↠ Laat je mening horen!

Vertel je publiek en potentiële klanten wat je vind van verschillende webdesigns en waarom. Hou je van sliders of juist niet? En waarom? Deel welke ontwikkelingen en trends je tegenkomt. Geef je persoonlijke mening. Daarmee laat je zien dat je volgt wat er gebeurd en dat je up-to-date bent met de laatste ontwikkelingen. 

↠ Blijf leren en jezelf ontwikkelen

Dit is natuurlijk een beetje praten voor eigen parochie, dat snap ik ook wel. Ik ben immers niet voor niets gestart met Web Club. Maar vergis je niet in hoe belangrijk het is om jezelf te blijven ontwikkelen in je vakgebied. Om te leren over de laatste trends, wetgeving en design features. 

Maar ook over hoe je je eigen business het beste kan runnen. Welke tools zijn er om het je makkelijker te maken? Hoe kan je het process voor je klanten zo soepel mogelijk laten verlopen? Altijd blijven leren en bijspijkeren. 

Want zoals je tegen je klanten ook zegt: een goede website is eigenlijk nooit af. Zo geldt dat ook voor jou en je bedrijf. 

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Website Intake Vragenlijst

Website Intake Vragenlijst

Je discovery call vragenlijst is eigenlijk het begin van elk design traject. Of dat zou het moeten zijn.  Het zijn de vragen die je stelt over de wensen en ideeën van je klant. Maar het gaat ook over de functionaliteiten die hun website moet hebben en de deadline...

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook...