4 simpele manieren om een waanzinnige klantervaring te creëren

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Het is vaak een van de laatste dingen waar we aan denken – we willen toch vooral die mooie website maken – maar een geweldige klantervaring is minstens zo belangrijk.

Want het zijn die ervaringen die zorgen voor killer-reviews, voor terugkerende klanten en voor klanten die hun netwerk vertellen over jou. En het is helemaal niet ingewikkeld, zeker niet met deze 4 tips;

🚚 Underpromise, Overdeliver

Dit is een van de waarden waarmee ik Smit Club groot heb gemaakt. Want al tijdens een intake gesprek kan je kleine dingen opvangen waarvan je weet dat als je die meeneemt in het proces dat je klant extra blij verrast zal zijn. En dat betekent overigens niet automatisch dat je dan allemaal extra’s moet gaan doen zonder daarvoor betaald te krijgen – je kan dit gewoon mee rekenen in je offerte. Een extra HTML handtekening aanleveren voor je klanten? Net even die pagina maken waarop hun bezoekers de route naar hun B&B kunnen opvragen? Gratis een visitekaartje ontwerpen? Eerder opleveren dan afgesproken? Het zijn dit soort kleine dingen en het meedenken met de klant waarmee je echt net wat extra’s kan geven. Doen dus.

✨ Regelmatig updates geven

Ok, klinkt als een mega inkopper maar je wilt niet weten hoe vaak dit vergeten wordt. Als designers kunnen we soms zo druk bezig zijn met ons eigen werk en het mooi maken van het eindproduct, dat we soms vergeten af en toe aan de klant te melden waar we mee bezig zijn en hoe lang iets nog gaat duren. Schrijf dus regelmatig in je agenda of op je to-do lijst dat je je klant even een update geeft. En vergeet daarbij niet te vermelden wat de volgende stappen zijn die je gaat ondernemen en wat je daarbij van hen verwacht. Klanten willen namelijk niets liever dan bevestiging dat het allemaal de goede kant opgaat. Bonuspunten verdienen? Vraag dan ook eens na afloop van het project hoe het met de website gaat en of ze nog vragen hebben. Zo simpel als een mailtje een maand of 2 na oplevering.

🎁 Stuur een cadeautje

Na afloop van elk project – groot of klein – stuur ik mijn klanten een handgeschreven kaartje en een cadeautje. Dat hoeft niks groots of extreem duurs te zijn, maar is een uitstekende gelegenheid om ze te bedanken voor de samenwerking. Ik stuur zelf altijd een mini droogbloemen pakketje maar ken ook designers die een lekkere zak snoep of een cadeaubon van een koffietentje meesturen.

🤩 Als laatste zou ik je willen meegeven om ook uitgebreid je eigen enthousiasme te delen over het design wat je gemaakt hebt.

Als je een doorloop video stuurt – blijf dan niet alleen uitleggen wat je waar hebt gedaan, maar laat ook merken hoe enthousiast je erover bent en waarom. Je kunt ook op social media delen waar je mee bezig bent voor je klant (zonder alvast dingen te laten zien natuurlijk) en waarom je daar zo enthousiast over bent. Of tussendoor even aan je klant laten weten dat je je zo verheugd op de lancering van de nieuwe website. Wel alleen doen als dit ook bij je past en je het echt meent, want anders val je zo door de 🧺 😄

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Website Intake Vragenlijst

Website Intake Vragenlijst

Je discovery call vragenlijst is eigenlijk het begin van elk design traject. Of dat zou het moeten zijn.  Het zijn de vragen die je stelt over de wensen en ideeën van je klant. Maar het gaat ook over de functionaliteiten die hun website moet hebben en de deadline...

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook...