4 simpele manieren om een waanzinnige klantervaring te creëren

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Het is vaak een van de laatste dingen waar we aan denken – we willen toch vooral die mooie website maken – maar een geweldige klantervaring is minstens zo belangrijk.

Want het zijn die ervaringen die zorgen voor killer-reviews, voor terugkerende klanten en voor klanten die hun netwerk vertellen over jou. En het is helemaal niet ingewikkeld, zeker niet met deze 4 tips;

🚚 Underpromise, Overdeliver

Dit is een van de waarden waarmee ik Smit Club groot heb gemaakt. Want al tijdens een intake gesprek kan je kleine dingen opvangen waarvan je weet dat als je die meeneemt in het proces dat je klant extra blij verrast zal zijn. En dat betekent overigens niet automatisch dat je dan allemaal extra’s moet gaan doen zonder daarvoor betaald te krijgen – je kan dit gewoon mee rekenen in je offerte. Een extra HTML handtekening aanleveren voor je klanten? Net even die pagina maken waarop hun bezoekers de route naar hun B&B kunnen opvragen? Gratis een visitekaartje ontwerpen? Eerder opleveren dan afgesproken? Het zijn dit soort kleine dingen en het meedenken met de klant waarmee je echt net wat extra’s kan geven. Doen dus.

✨ Regelmatig updates geven

Ok, klinkt als een mega inkopper maar je wilt niet weten hoe vaak dit vergeten wordt. Als designers kunnen we soms zo druk bezig zijn met ons eigen werk en het mooi maken van het eindproduct, dat we soms vergeten af en toe aan de klant te melden waar we mee bezig zijn en hoe lang iets nog gaat duren. Schrijf dus regelmatig in je agenda of op je to-do lijst dat je je klant even een update geeft. En vergeet daarbij niet te vermelden wat de volgende stappen zijn die je gaat ondernemen en wat je daarbij van hen verwacht. Klanten willen namelijk niets liever dan bevestiging dat het allemaal de goede kant opgaat. Bonuspunten verdienen? Vraag dan ook eens na afloop van het project hoe het met de website gaat en of ze nog vragen hebben. Zo simpel als een mailtje een maand of 2 na oplevering.

🎁 Stuur een cadeautje

Na afloop van elk project – groot of klein – stuur ik mijn klanten een handgeschreven kaartje en een cadeautje. Dat hoeft niks groots of extreem duurs te zijn, maar is een uitstekende gelegenheid om ze te bedanken voor de samenwerking. Ik stuur zelf altijd een mini droogbloemen pakketje maar ken ook designers die een lekkere zak snoep of een cadeaubon van een koffietentje meesturen.

🤩 Als laatste zou ik je willen meegeven om ook uitgebreid je eigen enthousiasme te delen over het design wat je gemaakt hebt.

Als je een doorloop video stuurt – blijf dan niet alleen uitleggen wat je waar hebt gedaan, maar laat ook merken hoe enthousiast je erover bent en waarom. Je kunt ook op social media delen waar je mee bezig bent voor je klant (zonder alvast dingen te laten zien natuurlijk) en waarom je daar zo enthousiast over bent. Of tussendoor even aan je klant laten weten dat je je zo verheugd op de lancering van de nieuwe website. Wel alleen doen als dit ook bij je past en je het echt meent, want anders val je zo door de 🧺 😄

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

4 tips om uit een biz-dip te komen

4 tips om uit een biz-dip te komen

Je kan niet meer denken, krijgt niks gedaan en zit een beetje verdoofd voor je uit te staren. Je zit in een biz dip. We kennen het allemaal wel. Van die dagen dat er niks uit je vingers komt. Want het leven van een ondernemer kan best vermoeiend zijn toch? Hier zijn 4...

Work/Life Balans

Work/Life Balans

⚡ WAARSCHUWING: Beladen vraag op komst ⚡ Hoe ga jij met dat hele work/life balans gedoe?Ik zou mezelf nu ongeveer een 7 geven, dus zeker nog ruimte voor verbetering! En als ik naar sommige maanden kijk, dan zakt dat wel terug naar een 5... 🙃 Anywayyyy, ik denk dat er...

Mijn stap voor stap design proces

Mijn stap voor stap design proces

Sommige mensen zullen denken dat design een snel en makkelijk proces is, maar de kenners onder ons weten dat dat zeker niet zo is 😛. Goed design vereist denkwerk, research, verschillende versies en is gewoon hard werken. Vandaar dat ik dacht; misschien is het wel eens...