3 manieren om je webdesign business voor je te laten werken

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

3 manieren om je webdesign business voor je te laten werken

Je stopt veel tijd en energie in het blij maken van je klanten, maar hoe zit dat met jezelf?

Ik wil dat je even stopt en stilstaat bij jezelf. Want als jij er niet was, hadden je klanten niemand die hun blij kon maken 😀. Dus, laten we het eens hebben over een paar manieren waarop je webdesign business JOU kan helpen. Mag je daarna weer je klanten gaan helpen.

✅ Ga eens goed op welke manier er klanten (en dus keiharde 💰) binnenkomt.

En zet daar goed op in. Ben je altijd druk met posten op elk social media platform? Leuke stories maken voor insta, dan ook nog even een TikTok maken en een zakelijke tekst voor LinkedIn. Dat is nogal veel om allemaal te doen. En daardoor kan je het gevoel hebben dat het overal een beetje net niet wordt. Maar de meeste succesvolle designers hebben 1 (misschien 2) marketing methodes die heel goed voor hen werken. Al die andere kosten alleen maar tijd. Denk even na over waar je lievelingsklanten vandaan komen en focus je op die plekken!

Voor mij geldt dat ik een dag per maand investeer in het schrijven van blogpost voor op mijn website – allemaal tips voor designers die hun bedrijf uit willen bouwen. En die gebruik ik dan weer in verkorte vorm op social media en in e-mails voor mijn nieuwsbrief. Het doorplaatsen van die blogs is een kleine moeite. Maar wel de manier waarop mijn marketing het meest oplevert.

Het wordt tijd dat jij ook ontdekt wat voor jou werkt.

✅ Maak een start met geautomatiseerde processen

Want een van de snelste manieren om je tijd te verdoen is door telkens hetzelfde te doen. Elke. Keer. Opnieuw. Bij elke nieuwe klant. Als je ontdekt dat je vaker dezelfde dingen doet – ook al zit er een paar maanden tussen – dan is het tijd om dat te automatiseren of uit te besteden. Daar gaat wel wat werk in zitten. Maar het levert ook ZOVEEL op. Echt de moeite waard.

✅ Vraag prijzen die je waarde vertegenwoordigen

Het bepalen van mijn prijzen was echt iets waar ik vroeger stress van kreeg. Want als je te weinig vraagt voor je werk, dan kan je blijven hangen in alleen maar uitvoerend werk en moet je telkens weer nieuwe klanten ronselen om genoeg te verdienen om je rekeningen te betalen.

Het is echt belangrijk om je te realiseren dat je meer waard bent dan die 750€ die je voor een website vraagt. Het is tijd om je prijzen te verhogen. Want je klanten hebben je nodig omdat jij iets kan wat ze zelf niet kunnen. Waar je beter in bent dan zij. Ze kopen tijd bij je om die dingen te doen waar ze zelf goed in zijn. Zodat jij voor hen kan doen waar jij goed in bent.

En bovendien: wist je dat lage prijzen ook vaak moeilijke klanten aantrekken? Dat zijn namelijk vaker klanten die jouw werk niet op waarde kunnen schatten. En we weten allemaal hoeveel extra tijd (en headspace) het kost om te dealen met een moeilijke klant.

Neem de tijd om je prijzen te herzien en ook om de resultaten die je je klanten biedt te verkopen. Zorg dat je prijzen vraagt die het de moeite waard maken om je werk te doen!

Want dat plezier dat je dan hebt, is ook terug te zien in je werk! En dus in het resultaat voor je klant.

I WANT MORE

Elke zondag een gratis tip voor je webdesign business?

Website Intake Vragenlijst

Website Intake Vragenlijst

Je discovery call vragenlijst is eigenlijk het begin van elk design traject. Of dat zou het moeten zijn.  Het zijn de vragen die je stelt over de wensen en ideeën van je klant. Maar het gaat ook over de functionaliteiten die hun website moet hebben en de deadline...

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Je zit een een webdesign-ontwerp-sleur. Wat nu?

Want soms begint datgene wat je altijd deed en waar je zo blij van werd, gewoon een beetje als een moetje te voelen. Hebben we allemaal wel eens. Dat je ineens moet struggelen om iets moois te creëren. En dan krijg je het gevoel dat alles wat je ontwerpt er ook...